بؤلوم :
چهارشنبه 29 خرداد 1392     یازار : siroos & gasem
+0

ملي پوشان ايران با يك نمايش منطقي و به دور از احساس توانستند با نتيجه يك بر صفر حسرتي كه چهار سال پيش در كره در دل ايراني ها ماند، در همين كشور به اشك شوق تبديل شود.

ايران در رقابت هاي مقدماتي با 5 پيروزي، يك تساوي و دو شكست با 16 امتياز به عنوان تيم نخست گروه خود راهي جام جهاني شد. نكته جالب كسب 9 امتياز از اين شانزده امتياز در سه بازي آخر بود. جايي كه اميدها بسيار كم شده بود.

شاگردان كي روش كه در ديدارهاي اول چندان مطمئن نشان نداده بودند، در سه بازي اخير خود كاري كردند كارستان. گرفتن شش امتياز از كره جنوبي و دبل كردن تيمي كه چهار سال پيش ايران را از جام جهاني محروم كرد، لذتي فراتر از پاسخ دادن به كري خواني هاي نه چندان دوستانه داشت.

ايران پيش از اين در جام جهاني 1978 آرژانتين، 1998 فرانسه و 2006 آلمان شركت كرده بود و با توجه به روند يكي‌درميان حضور در جام جهاني اين بار نوبت ما بود كه در بزرگ ترين رويداد فوتبالي جهان در عرصه ملي شركت كنيم.

مردان آريايي در جام جهاني نتوانسته اند از گروه خود صعود كنند، ايران تنها يك برد در جام جهاني به دست آورده كه مقابل آمريكا در سال 1998 به دست آمده است.

با توجه به برگزاري رقابت هاي مقدماتي در جام جهاني در ساير قاره ها ايران به عنوان سومين تيم راهي جام جهاني 2014 شد. پيش از اين ايران، ژاپن و استراليا صعود خود به جام جهاني را جشن گرفتند.